Duits modehuis met visie - de parfumeurs
Escada werkt voor zijn geuren samen met verschillende parfumeurs. Voor Escada Celebrate N.O.W. hebben ze de parfum- en cosmeticagroep Coty aan boord gehaald, die naast Escada ook merken als Burberry, Marc Jacobs en Calvin Klein vertegenwoordigt.
Het merk Escada werd in 1978 opgericht in München. De oprichters Margaretha en Wolfgang Ley kozen de naam omdat ze op een dag wedden op een onbekend renpaard genaamd Escada en wonnen. Margaretha, een opgeleide naaister die beroemd werd als model in Zweden, heeft altijd een voorliefde gehad voor mooie pasvormen en ongewone stoffen en patronen. Maar ze wilde haar creaties niet alleen aan de rijken en beroemden aanbieden, ze wilde ze voor iedereen toegankelijk maken. Samen met haar man richtte ze al snel een label op dat de levensstijl van de jaren 80 zou vastleggen. Het succes kwam praktisch van de ene op de andere dag. Haar liefde ging echter niet alleen uit naar mode, maar ook naar mooie geuren.
In 1990 lanceerde ze haar eerste geur - die ze heel toepasselijk naar zichzelf vernoemde. Het parfum en de bijbehorende hartvormige fles zijn vandaag de dag nog steeds een klassieker. In de loop der jaren zorgde Escada voor een revolutie op de parfummarkt: Terwijl veel parfumhuizen en ontwerpers nieuwe creaties presenteerden, bracht Escada elk jaar een limited edition zomerparfum uit. Deze exclusieve geuren gingen altijd vergezeld van speciaal ontworpen flacons. Volgens Margaretha moeten geuren niet alleen bij de drager passen, maar ook bij het seizoen. Elke vrouw heeft een geschikte zomergeur nodig die haar in de stemming brengt voor mooie dagen met warme, zonnige noten. Tot op de dag van vandaag blijft Escada zijn limited editions uitbrengen en gaat het niet alleen met zijn tijd mee, maar is het die altijd een beetje voor.