Intense aantrekkingskracht - De Escada Magnetism reclamecampagne
In overeenstemming met de naam van de vrouwengeur Escada Magnetism, verbeeldt de bijbehorende reclamecampagne de aantrekkingskracht tussen mannen en vrouwen. De kleur van de felroze flacon wordt als thema voortgezet en aangevuld met warme tinten rood, oranje en violet. Dit past ook bij het oriëntaalse karakter van het Escada Magnetism parfum. Tegelijkertijd wordt er een wat donkerdere sfeer gecreëerd, die doet denken aan een nachtclub of in ieder geval een laat tijdstip suggereert.
In verschillende scènes is de hoofdrolspeelster verleidelijk dansend te zien. Het spel met licht en schaduw en de vele close-ups dragen bij aan de mysterieuze sfeer. Hoewel ze elkaar later vinden, wordt het stel aanvankelijk gescheiden door een ruit. Naast de verlangende blikken, lopen de handen van het paar parallel over de ruiten zonder elkaar aan te raken. De vrouw laat zelfs een kus achter op de ruit voordat ze weer in de duisternis verdwijnt. In tegenstelling hiermee draagt ze in de scènes met de man een lichtgekleurde, witte jurk in plaats van een donkere sluier van netstof.
De ontmoeting wordt begeleid door het nummer 'All is full of Love' van Björk. De artieste staat bekend om haar delicate stem en haar experimentele sound, wat de commercial meteen een hoge herkenningsfactor geeft.
De mannelijke hoofdrolspeler in de reclame voor Escada Magnetism is het model Alfonso Pantisano. Hij is geboren in Italië, werkt ook als presentator en is betrokken bij verschillende goede doelen. Zowel zijn activiteiten als model en als podiumpersoonlijkheid worden gekenmerkt door zijn veelzijdigheid. Van parfumreclame en verschillende soaps op de Duitse televisie tot gala's, evenementen en beurzen, de Italiaan heeft al veel activiteiten ondernomen die nauwelijks meer van elkaar kunnen verschillen.