Etro promoot een nieuw mannelijk bewustzijn met Io Myself
De geur van Etro Io Myself wil de mannelijkheid benadrukken en in het middelpunt zetten. Alles aan dit product is ontworpen om het ego van de man te eren. De kruidig-houtachtige geur, de roosachtige uitstraling, de opvallende flacon met het embleem en decoratieve letters uit schijnbaar vervlogen tijden. De kleuren goud en zilver zijn bedoeld om de kostbaarheid en luxe te belichamen die deze geur vertegenwoordigt. De noot is pittig, elegant en eigentijds. Precies goed voor mannen met een uitgesproken zelfvertrouwen.
Het Italiaanse modelabel, waarvan het bedrijfslogo een Pegasus is, werd in 1968 opgericht door Gimmo Etro. Het verkoopt textiel, meubels, brillen, accessoires en parfums. De handelsmerken zijn onder andere felle kleuren en het paisleypatroon. Bij Etro betekent "La nuova tradizione" het ontwikkelen van producten met traditie op een onconventionele manier. Etro heeft sinds 1989 ook geuren in de collectie.
Met zijn creatie Io Myself wil hij provoceren en iets teweegbrengen. Wie anders zou een product met zo'n naam op de markt durven brengen? Vertaald zou het zoiets betekenen als "Ik en altijd ik". Zo'n titel zou ook verkeerd begrepen kunnen worden, maar Etro koos bewust voor deze naam en wilde een nieuw mannelijk bewustzijn creëren. Mannen moeten zich weer bewust worden van hun mannelijkheid en deze belichamen. Dat is het doel van deze demonstratieve naam.
Leve het verschil, om het anders te zeggen. Mannen zijn anders dan vrouwen en deze verschillen moeten worden benadrukt en gevierd. Veel te vaak verliezen mannen te veel van hun identiteit omdat ze zich te veel conformeren. Vrouwen hebben altijd al naar mannelijke mannen verlangd. Ze volgen instinctief zijn aantrekkingskracht. Io Myself benadrukt deze mannelijke kwaliteiten met zijn pittige kruidigheid en ingehouden zoetheid.