Een reis op het vliegend tapijt
De uniseksgeur Etro Rajasthan neemt je mee op reis naar het Oosten. Weelderig, fris, zoet, citrusachtig en muskusachtig, een variatie die ongeëvenaard is. De flacon is een reclame op zich en geeft de kijker het gevoel op een vliegend tapijt te zitten en de wereld van bovenaf te zien. Je ziet de maharadja al van ver, hoort de klanken van een sitar, ruikt de exotische specerijen, ziet de diverse kleuren en vormen, kortom: je voelt je betoverd alsof je in 1001 Nacht bent.
De luxueuze flair van het parfum wordt gepresenteerd in de reclamecampagne met een afbeelding van de flacon voor een prachtig paleis. Dit herbergt zeker veel schatten en inspireert tot dromen. Wordt er kostbaar eten en fruit geserveerd, dansen vrouwen in kleurrijke gewaden of geven mensen zich over aan hun lusten? Wie Etro Rajasthan draagt, kan zijn fantasie de vrije loop laten. De advertenties zijn in gele en rode tinten en vertegenwoordigen de sensuele en gepassioneerde kant van het aroma van Etro Rajasthan.
Het parfum is vernoemd naar Rajasthan, een deelstaat in het noorden van India. Rajasthan betekent "land van koningen", en deze naam is ook het programma: paleizen en forten doen denken aan de koninkrijken uit die tijd. De kijker associeert dus rijkdom en adellijke kleding, exotisme en avontuur in verre landen.
Voor de rest maakt het Italiaanse label geen reclame voor de uniseksgeur; geen enkel model ter wereld zou de kleurrijke diversiteit van de elegante flacon kunnen aanvullen. Vrouwen en mannen kunnen dus hun fantasie de vrije loop laten. Alleen al de naam en het bedrijfslogo van het label, de vliegende Pegasus uit de Griekse mythologie, spreken voor zich.