De makers achter Marbert Gentleman: Vertrouwen heeft geen grote namen nodig
Wie Marbert Gentleman heeft gecreëerd is volstrekt onbekend. Maar er is wel veel bekend over Marbert, het traditionele Duitse merk uit Düsseldorf. Opgericht door de arts Bertha Roeber en de schoonheidsspecialiste Margarete Sendler in 1936, heeft Marbert zich vanaf het begin gericht op kwaliteit en compatibiliteit. Hierdoor was Marbert al in de jaren 1950 een van de bekendste merken in Duitsland. Toen al maakte het merk cosmetica voor mannen, niet alleen shampoo en douchegel, maar ook geuren en verzorgingsproducten. En dezelfde kwaliteit en verantwoordelijkheid die Marbert hanteert bij de productie van cosmetica, wordt ook toegepast op de productie van de verschillende parfums.
Marbert Gentleman is geschikt voor alle huidtypes en maakt indruk door zijn uitstekende kwaliteit. Dit wordt echter niet gemeten in uitgebreide en oogverblindende verpakkingen die de prijs alleen maar opdrijven. Marbert verpakkingen, flacons of potten zijn altijd eenvoudig en simpel, omdat de focus van het etiket toen en nu op de inhoud ligt. Toch zou het interessant zijn om erachter te komen wie de nieuwe, geherformuleerde Marbert Gentleman heeft gemaakt. Maar dat is vandaag de dag nog net zo onbekend als in 1986, toen Marbert Gentleman voor het eerst werd geïntroduceerd.
Enkele bekende namen hebben al getekend voor Marbert. Dit zijn onder andere Alain Astori, Raymond Chaillan en Christian Plesch. Ook Symrise, een van de grootste parfumproducenten ter wereld, is keer op keer betrokken bij de productie van Marbert. Wie de eau de toilette spray voor mannen heeft gemaakt, moet zeker de eisen van Marbert en de tradities van het label in gedachten hebben. Marbert werkt immers altijd nauw samen met zijn klanten, die de nieuwe geuren ook lekker moeten vinden.