Een luxe kunstparfum zonder schreeuwerige reclame
De uitzonderlijk frisse uniseksgeur Miller Harris L'Eau Magnetic werd eenvoudig en geruisloos gelanceerd. Geïnteresseerden zullen tevergeefs zoeken naar uitgebreide tv-reclames met kunstig geposeerde getuigenissen en spannende decors. De marketing van het Britse luxemerk maakt geen gebruik van kleurrijke reclame en vertrouwt in plaats daarvan vooral op mond-tot-mondreclame binnen de selecte kring van liefhebbers en klanten en de presentatie van het buitengewone parfum in exclusieve boetieks.
Het exquise merk werd in 2000 in Londen opgericht door de zeer ambitieuze parfumeur Lyn Harris. Ze koos de naam van het label als eerbetoon aan haar vader. Voor haar eigen parfumhuis creëerde Lyn Harris een onmiskenbare, zeer moderne parfumlijn, gekenmerkt door de pulserende hartslag van de Britse hoofdstad. Van de meer dan 60 succesvolle nichegeuren van het merk Miller Harris is meer dan de helft samengesteld door de oprichtster van het label zelf.
In 2017 ging de artistieke leiding van het luxelabel over naar parfumeur en modeontwerpster Sarah Rotheram, die eerder opzien baarde met indrukwekkende geurcomposities voor gerenommeerde merken als Penhaligon's en Molton Brown. De Britse ontwerpster, wiens favoriete geur Miller Harris Scherzo is, stimuleerde de ontwikkeling van innovatieve statement geuren met frisse akkoorden.
De presentatie van Miller Harris L'Eau Magnetic verliep echter niet geheel zonder campagne. Een artistieke printcampagne, gepubliceerd op de website van het merk, plaatst het elegante parfumflesje in het middelpunt van een stilleven op grijs marmer. De kostbare ingrediënten van het parfum - hout, roze peper, tabak en een gesneden citroen - vormen een imposante achtergrond.