Wereldberoemde luxe heeft geen bewegende beelden nodig
Het merk Montale is zo beroemd om zijn unieke flacons en uitstekende parfums dat iedereen het merk kent. Tenminste, iedereen die ook maar een beetje geïnteresseerd is in de wereld van parfums. In 2003, toen Montale werd opgericht, en nog vele jaren daarna, onthoudt Pierre Montale zich van elke vorm van reclame. Hij wil geen reclame maken voor zijn geuren, hij wil dat ze op zichzelf overtuigen. En dat is gelukt; vandaag de dag kent iedereen Montale. Af en toe laat de oprichter en creatieve geest achter het merk, Pierre Montale, zich meeslepen en maakt hij een korte film voor zijn geuren.
In Montale Pure Love, bijvoorbeeld, zie je een vrouw gekleed in vloeiende gewaden. Ze lijkt op een heuvel te staan, met een stad, andere heuvels en de zee vaag op de achtergrond. De wind tilt de lichte stoffen van haar kleding op en laat ze sierlijk zweven en fladderen. Tegen het einde van de clip zie je dat de vrouw een off-the-shoulder jurk draagt en een vederlichte sjaal wappert.
Het is kenmerkend voor Montale dat zelfs in deze reclame voor Montale Pure Love nooit het gezicht van een beroemdheid te zien is. Er zijn helemaal geen advertenties voor Montale Pure Gold, dat in 2009 werd gelanceerd. Desondanks, of misschien juist daardoor, is Montale Pure Gold een ongelooflijk populair parfum. Met de Montale Pure-lijn introduceert Pierre Montale geuren die ver van de mainstream afstaan en ongelooflijk harmonieus zijn. De Eaux de Parfum zijn iets speciaals voor alle mensen die altijd en overal het buitengewone in hun dagelijkse leven of avond willen integreren.