De postercampagne voor de Montale Starry Nights: Als een sensueel gloeiende sterrenhemel na een warme dag
De gloed van de sterrenhemel boven het woestijnlandschap, waarvan de schaduwen en halfschaduwen samensmelten met de avondgloed van de nacht, kenmerkte ook het motief van de postercampagne Montale Starry Nights. De magische reflecties van de palmbomen in het nog warme zand lijken bijna onwerkelijk, alleen verlicht door een delicate maansikkel en de sterren. De poster voor het uniseks parfum Montale Starry Nights verbeeldt de nuances van het veelzijdige sterrenparfum: de sterbeelden zijn net zo delicaat lichtgevend als de entree, de lucht is roodachtig als het bedwelmende geurenhart na een warme dag, gehuld in avondnevel en de gevangen kleuren van de schemering zijn net zo aards en zoet als de geurige finish.
Een tweede poster toont het postermotief van Montale Starry Nights naast zijn duoparfum, Montale Golden Sand, ook uitgebracht in 2015. Het eveneens zwart en roze gekleurde flesje troont midden in de koortsige woestijn, waar op de achtergrond een kamelenkaravaan doorheen trekt. Golden Sand, een liaison van munt en specerijen, sinaasappel en bergamot tegen een hart van viooltjes, roos en jasmijn op een bed van witte muskus, amber, sandelhout en vanille, verbeeldt het Oosten van de dag. Beide geuren harmoniëren met elkaar, zoals blijkt uit hun buitenverpakking (Golden Sand: goudkleurig, Starry Nights: zilverkleurig).
Montale zag in 2015 af van een filmcampagne en pas in 2019 wendde de parfumeur, die liever in afzondering componeert, zich tot online marketing. Op initiatief van zijn dochter Amélie Montale werd in januari van dit jaar zijn eerste imagofilm "The Legend" geproduceerd, waarin de maker wordt geportretteerd als een woestijnnomade. Daarna volgden de documentaire "Pierre Montale à Doha" (2019), de ode aan zijn bloemengeuren "In Full Bloom" (2021) en andere korte filmepos die Montale's liefde en fascinatie voor de Arabische landen weerspiegelen die bijna 30 jaar lang zijn thuis waren.