Moresque Gold Collection: Luxe in al haar facetten
Het merk Moresque dankt zijn bestaan aan Cindy Guillemant. Ze was niet tevreden over het aanbod aan geuren op de markt, maar ze had vooral een hekel aan flacons. Volgens haar moet je de bijzondere inhoud van een flacon kunnen herkennen. De flacons moeten dus ook echte kunstwerken zijn en absoluut uitmuntend. Daarom creëerde ze een fles en ging ze op zoek naar ambachtslieden die haar visie konden realiseren. Tegelijkertijd ontmoette ze Andrea Thero Casotti, nogal toevallig. Hij weet niet alleen hoe belangrijk de kwaliteit van de materialen is, maar ook hoe belangrijk het hele concept is. Misschien is dit ook een van de redenen waarom hij uniseks geuren blijft creëren, zoals in Moresque Gold Collection.
Hij nam de flacon ontworpen door Cindy Guillemant en creëerde heel verschillende eaux de parfum voor de fijne vaten. Er is geen reclame, maar wel een bijna drie minuten durende film waarin verschillende glaskunstenaars werken aan de eerste drie flessen van Moresque Gold Collection. Je ziet hoe het goud wordt aangebracht, hoe zorgvuldig en nauwgezet de verschillende slijpbewerkingen worden uitgevoerd en waarom elke fles echt uniek is.
Dit totale kunstwerk, dat geuren van de hoogste kwaliteit combineert met uniek Toscaans vakmanschap, is voor mensen die echt op zoek zijn naar iets speciaals. Zij kennen de kwaliteit en het werk en twijfelen er niet aan dat de hoogste prestaties ook een hogere prijs hebben. Moresque is een nichelabel dat olfactorische luxe presenteert in kleine oplages waarvan slechts een paar mensen kunnen genieten. Degenen die genieten van Moresque Gold Collection genieten ook van een bovengemiddelde duurzaamheid en een exclusiviteit die dicht in de buurt komt van die van individuele parfums.