Parfums de Marly Pegasus - een sublieme signatuurgeur
Parfums de Marly Pegasus is een eau de parfum voor mannen uit 2011. De uitzonderlijke sillage en levensduur maken het een perfecte metgezel voor speciale gelegenheden, maar het is ook geschikt voor mannen die graag opvallen met een geur. Net zoals het gevleugelde paard Pegasus een uitzonderlijk fenomeen is, is deze geur dat ook. Het begint met een kruidige, frisse, houtachtige mix van bergamot en cipres. Heliotroop stuurt de geur vanaf het begin in een licht zoete, licht bloemige richting. Bittere amandel in de hartnoot zorgt ervoor dat de geur nooit te zoet of te bloemig wordt. Jasmijn en lavendel vullen de koelte van bittere amandel ook subtiel aan, alsof hun poederachtige geurnoten van ver komen. De basis is daarentegen warm, romig en gourmand met vanille, sandelhout en amber.
De flacon van Parfums de Marly Pegasus heeft de typische kubusvorm van het parfumhuis, alle randen zijn afgerond en de voor- en achterkant zijn bol. De dop, ook kubusvormig, heeft hoekige randen en zit offset op het lichaam. Dit creëert een visuele aantrekkingskracht. Het meest opvallende kenmerk is echter het volledig gespiegelde oppervlak dat de hele fles bedekt. Dit geeft de fles een koele en sublieme uitstraling. De karakteristieke rijzende paarden boven het wapenschild met het jaartal 1743 en het opschrift "Parfums de Marly Paris" springen uit de fles. Dit buitengewone ontwerp is ongetwijfeld de geur waardig, die een van de signatuurgeuren van het nichehuis is.
Voor Hamid Merati-Kashani hebben geuren twee kanten. Enerzijds drukt hij als parfumeur zijn gevoelens uit in geuren. Anderzijds weet hij dat geuren de stemming beïnvloeden. Toen hij Parfums de Marly Pegasus creëerde, moet hij omringd zijn geweest door buitengewone kracht. In combinatie met de nobele elegantie van de geur creëert Pegasus een aura van zelfverzekerdheid. Merati-Kashani werkt al meer dan 30 jaar voor Firmenich. Hij heeft vele geuren voor Parfums de Marly gecomponeerd, waaronder Layton en Percival.
Voor de Parfums de Marly Pegasus reclamecampagne verspreiden promotiefoto's de elegantie en kracht van de geur via de flacon. Deze is meestal alleen te zien of met de krijtstreepverpakking. Op twee foto's wordt de geur geassocieerd met steen. Op de eerste foto staat het flesje schuin op gebroken stukken beton; op de tweede staat het op een betonnen pilaar, met op de achtergrond een historisch gebouw herkenbaar. In beide gevallen lijkt de flacon koel en sterk, twee kenmerken die het parfum ook belichaamt.