Parfums de Marly Percival - Een geur zo vertrouwd als een oude vriend, zo fris als een nieuwe liefde
Parfums de Marly Percival slaagt erin om zowel een nichegeur te zijn als toch geschikt voor de massa. De meesterlijke mannengeur uit 2018 maakt indruk met zijn frisheid en subtiele kruidigheid. Het is duidelijk een zeer unieke geur met herkenningswaarde. Maar in tegenstelling tot veel nichegeuren heeft Percival een karakter dat bijna iedereen aanspreekt. Het begint fris en fruitig met mandarijn, bergamot, aromatische noten en roze peper. Het hart is vol frisheid en kruidigheid, vergezeld van lichtzoete noten. Hier zorgen jasmijn, roosgeranium, viooltjes, lavendel, koriander en kaneel voor. In de basisnoot ten slotte combineren tonkaboon, specerijen, peper, balsemspar en muskus hun geurnoten tot een houtachtige, kruidige geur. Parfums de Marly Percival is altijd een fijne metgezel die zorgt voor een gevoel van welzijn en complimenten oogst.
De blauwe flacon van Parfums de Marly Percival lijkt direct te zeggen: "Vertrouw me, je kunt me altijd dragen!". De zware glazen flacon, die bedekt is met een matte, medium blauwe kleur, heeft een kalmerend effect. Tegelijkertijd symboliseert de blauwe kleur de aquatische frisheid van de geur, die verder wordt benadrukt door de zilveren dop. Het Parfums de Marly logo, de twee rijzende paarden boven het wapenschild met het jaartal 1743, past perfect bij deze geur, die op speelse wijze twee werelden lijkt te verenigen. De geur is uiterst complex en artistiek, maar ruikt toch vrij lineair en komt daardoor heel modern over.
Hamid Merati-Kashani weet hoe hij bruggen moet bouwen tussen twee werelden. Zijn multiculturele achtergrond stelt hem in staat om veel culturen te begrijpen en ze met gemak te combineren. Merati-Kashani werd geboren in Duitsland, bracht zijn jeugd door in Iran, keerde terug naar Duitsland waar hij een parfumopleiding volgde en verhuisde later naar Dubai. Hij kent beide parfumwerelden en gebruikt dit om buitengewone geuren te creëren. Voor Parfums de Marly Percival combineert hij een sterke frisheid met een krachtige kruidigheid, die door vele subtiliteiten een zeer nobel karakter krijgt. Andere mannengeuren die hij voor Parfums de Marly heeft gecreëerd zijn: Layton, Pegasus en Akaster.
De reclamecampagne voor Parfums de Marly Percival getuigt zeker van gevoel voor humor. Op één foto zien we de fles staan. Hij staat echter op een blauwe cilinder, die op zijn beurt op een witte bol staat. Uit de figuur steken groene bladeren, terwijl links en rechts twee in plakjes gesneden mandarijnen op blauwe sokkels rusten. Het resultaat is het beeld van een winnaarspodium. En de winnaar is Percival!