De reclamecampagne - met de geurende taxi door Londen
Een beproefde parfumklassieker als Penhaligon's Blenheim Bouquet heeft geen uitgebreide reclamecampagne nodig met advertenties, tv-commercials en modellen. Het gerenommeerde Londense parfumhuis Penhaligon heeft iets anders bedacht. In 2010 werd een reclamecampagne gelanceerd die uniek is in de geschiedenis van luxe parfums. Een jaar lang werden vijf zogenaamde parfumtaxi's door Londen gestuurd.
De geest van Penhaligon's in een fles: Blenheim Bouquet.
Elke taxi was voorbereid met een eau de parfum uit het Penhaligon's-assortiment, zodat klanten een intens geurende reis konden maken. De speciaal getrainde chauffeurs namen de rol van entertainer op zich en beantwoordden vragen over de respectievelijke geuren en het Penhaligon-label. Aan het einde van de rit ontving elke gast een voucher met 10 procent korting op hun volgende aankoop in een van de Penhaligon boetieks. Deze uitgebreide reclamecampagne, waarbij verschillende parfums van het label tegelijkertijd werden gepromoot, was een echt mediasucces.
Daarnaast zijn er alleen kleinere postercampagnes die de traditie en elegantie van Penhaligon's geuren benadrukken. De illustraties doen denken aan Victoriaanse prenten en brengen een nostalgische stijl over. De flacon van Penhaligon's Blenheim Bouquet, ontworpen als een klassieke apothekersflacon, is bijpassend geënsceneerd. Op deze manier geeft Penhaligon's zijn mannenparfum een elegante, stijlvolle en karaktervolle uitdrukking.
Het idee om een geur een eigen leven te laten leiden is natuurlijk niet nieuw. Voor Penhaligon's Blenheim Bouquet blijkt het echter een voltreffer. Bovenal slaagt het erin om een oude geurklassieker nieuw leven in te blazen. Een eau de toilette die veel mensen zich herinneren, trekt met zijn geur meer aandacht dan een campagne op basis van beelden had kunnen doen.