De kleermakers en de neus
De clip voor Penhaligon's Sartorial is vormgegeven als een pop-artvideo en is gewijd aan de geuren van de beroemde kleermakerij Norton & Sons op No.16 Savile Row, niet ver van het hoofdkantoor van Penhaligon's. Penhaligon's Sartorial, dat ook de bijnaam Savile Row heeft, is niet de eerste en niet de laatste geur die geïnspireerd is op bijzondere plaatsen of mensen. Iris Prima werd bijvoorbeeld geïnspireerd door het ballet.
In de clip van Quentin Jones, die iets meer dan twee minuten duurt, laten beeldfragmenten zien hoe Bertrand Duchaufour werd geïnspireerd door de verschillende geuren van kleermakers. De verschillende geuren van stof en metaal, van stoom voor het strijken, van bijenwas voor de draden, de verschillende eaux de parfums van de rijke klantenkring van de kleermaker, maar ook de harsachtige aroma's van de oliën van de oude naaimachines. Dit alles komt samen in een unieke geur, gebotteld door Bertrand Duchaufour.
Op de website van het label is ook het versierde venster Penhaligon's Sartorial te zien. Daar zie je de letters Sartorial, daaronder "The Scent of Savile Row" de geur van Savile Row. Achter de etalage houdt een te grote naald een al even te grote draad vast, die eindigt in een klos draad die aan de ruit is bevestigd.
Met Penhaligon's Sartorial richt het Engelse luxelabel zich op alle mannen die absolute waarde hechten aan hun uiterlijk en de waarde van op maat gemaakte schoenen en pakken waarderen. Met de mannengeur slaat Penhaligon's een brug tussen het verleden en de nieuwe generatie Britse heren, die natuurlijk niet uit Groot-Brittannië hoeven te komen.