De reclamecampagne voor s.Oliver Men richt zich op de essentie, de geur en niets anders. De geur wordt vakkundig gepresenteerd in de flacon en de verpakking. Deze campagne kent geen hulpmiddelen. Alles draait om s.Oliver Men. Wat opvalt aan de campagne is dat alleen het kleurenschema wordt gebruikt om de geur te presenteren. De transparante flacon en de verpakking, die ook wit is, staan tegen een witte achtergrond, die een perfect contrast vormt met de rest van het beeld dankzij de kleuraspecten, een zwarte en een grijze halve cirkel en het bedrijfslogo in rood.
De kijker wordt in eerste instantie aangetrokken tot deze afbeelding, omdat hij in eerste instantie alleen de kleuraccenten ziet. Bij nader inzien raakt hij echter in de ban van deze reclame, omdat hij nu niet alleen de kleurverschillen ziet, maar ook duidelijk de fles kan herkennen. Zijn blik dwaalt van de verpakking naar de flacon, wat de interesse van de kijker wekt om de s.Oliver Men geur beter te leren kennen en uit te proberen. Deze campagne illustreert zeer indrukwekkend dat het mogelijk is om met weinig moeite een speciaal verlangen bij de kijker te bereiken, namelijk om de aantrekkingskracht van wat hij ziet te testen.