Geraffineerd en luxueus - Versace
De Italiaanse levenshouding komt ook tot uiting in de stijl van het merk Versace, dat werd opgericht door Gianni Versace als Gianni Versace SpA en sinds zijn dood in 1997 wordt geleid door zijn broers Santo en Donatella. Vooral Donatella heeft het merk sindsdien gekenmerkt en is het gezicht geworden. Ze vertegenwoordigt het bedrijf in de geest van haar broer, die werd beschouwd als een uitzonderlijk talent in de modewereld. Het bedrijf is wereldwijd bekend en is een van de belangrijkste modehuizen in Europa. Naast mode en accessoires voor mannen en vrouwen omvat het portfolio ook sieraden en parfum. De Versace parfumfamilie omvat dames- en herengeuren, waarvan sommige al klassiekers zijn geworden.
Versace begon al een paar jaar na de oprichting van het bedrijf met het creëren van parfum. Erotische, sensuele geuren met luxueuze nuances weerspiegelen Versaces thuisland Italië. Het modehuis brengt een verfijnde levenshouding, "la dolce vita", vrouwelijke vrouwelijkheid en mannelijke kracht over via haar geurcreaties. Het logo van het label is de Medusa - een mythologisch figuur dat op veel Versace producten terug te vinden is. De eerste Versace boetiek werd geopend door Gianni Versace in Milaan in 1978 en binnen een korte tijd slaagde hij erin een mode-imperium op te bouwen en zijn eigen onmiskenbare stijl te creëren.
Versace geuren zijn, net als mode, altijd extravagant en verfijnd - net als Versace L'Homme. Trouw aan de Versace stijl worden veel van de mannengeuren gedomineerd door oriëntaalse en wrange noten, terwijl de vrouwengeuren ook poederachtig en licht zijn. Alle Versace geuren hebben een subtiele erotiek gemeen.