De reclamecampagne voor Victoria's Secret Bare Vanilla: zelfverzekerd en sexy
Het merk Victoria's Secret is legendarisch en de sensuele geuren hebben een cultstatus. Ze worden op de markt gebracht door Limited Brands. Het assortiment is in de loop der jaren blijven groeien en omvat de sensueel geurende maar lichte bodysprays. Victoria's Secret Bare Vanilla verscheen in 2018, gevolgd door andere bodysprays met populaire fruitige smaken zoals kokosnoot, mango, peer en aardbei. Maar vanille is en blijft al 30 jaar het meest gebruikte ingrediënt. Toch is variatie een van de redenen waarom de geurcreaties van het label - zoals Victoria's Secret Bare Vanilla - wereldwijd de markt veroveren.
De naam Victoria's Secret is geïnspireerd op de Britse koningin Victoria, naar wie een heel tijdperk is vernoemd. Om "Victoria's secret" te doorgronden, biedt het merk alle facetten: de engel, de dromer, de vamp en sinds kort ook de plus size en de transgenderpersoonlijkheid. Het benadrukken van diversiteit in de reclamecampagne toont eens te meer het vermogen van het cultmerk om te evolueren.
De brede selectie Victoria's Secret Beauty geuren is aangenaam, met de juiste geur voor elke emotie, van hartstochtelijk wild tot romantisch speels. Victoria's Secret damesgeuren benadrukken dat hun dragers zelfverzekerd, sexy en een beetje brutaal zijn. De flaconontwerpen zijn ofwel intens kleurrijk of delicaat en transparant, waarbij het stralende roze van de jeugdige beautylijn niet over het hoofd wordt gezien. De opvallende ontwerpen zorgen ervoor dat het merk zeer herkenbaar is.
Het absolute hoogtepunt van de marketing is de spectaculaire jaarlijkse Victoria's Secret modeshow, waarop de bekendste modellen verschijnen. Sinds 2019 loopt er een campagne onder de hashtag "loveyourself" om zelfliefde en eigenwaarde te promoten. Want iedereen is respect waard.