Burberry Touch for Women is perfect voor vrouwen die houden van bloemige geuren met fruitige, bloemige en houtachtige nuances die vrouwelijke elegantie uitstralen.
In een geraffineerde, glinsterende designfles, ontworpen door Fabian Baron, is Burberry Touch for Women een lust voor het oog. De geur is subtiel en gelaagd: kaneel cassia noten en veenbes versmelten met braam, roos en sinaasappel. Ze ontmoeten een geurig boeket van Madonnalelie, tuberoos en jasmijn, die samensmelten met perzik en framboos om vrouwelijke elegantie te creëren. Een licht kruidige basis van cederhout, eikenmos en vanille omringt de delicate verbinding van deze noten en creëert een optimistisch, fris timbre.
Fabian Baron, luxe flaconontwerper bij uitstek in de jaren 90, presenteerde de compositie van parfumeur Michel Girard - bekend van verfijnde geuren als Cerruti pour Homme (2007), Paco Rabanne 1 Million (2008) en Chopard Brillant Wish (2010) - in een even traditioneel als modern glazen gewaad: Als een partner klampt de getailleerde flacon met een donkere houten dop zich vast aan de cilindrische schouderfles van de kruidige, houtachtige duogeur Touch for Men. Het is ook een klosje garen, een verwijzing naar de geschiedenis van Burberry kleermakerswerk.
Burberry Brit Chic staat voor klassieke, tijdloos elegante mode. De geuren en ontwerpen van het traditionele label dat in 1856 in Basingstoke/Hampshire werd opgericht, beleefden in 1998 een ongekende duw in de moderne tijd: Jil Sander-ontwerper Roberto Menichetti werd toen creatief directeur om het merk nieuw leven in te blazen met een mix van Windsor elegantie en hedendaagse functionaliteit. Het geurduo Burberry Touch for Women/Men belichaamt deze bevrijding van traditionele dogma's als geen ander.
Een ander kenmerk van de moderne Burberry mode is het roze Burberry selectievakje van het parfum. Het is een uitdrukking van het nieuwe zelfvertrouwen van Burberry tartans, die Roberto Menichetti bevrijdde van hun schimmige bestaan als voeringstof om ze op te voeren als designelement.
Tederheid en romantiek: deze ondertonen, die in de geur tot tijdloze elegantie worden gekneed, werden onthuld in de reclamecampagne voor Burberry Touch for Women and Men in 2000. De sensuele zwart-wit posters tonen de intieme ontmoeting van een stel geliefden, geënsceneerd door de Britse topmodellen Stella Tennant en Nathan Bogle. Sterfotograaf Mario Testino realiseerde de campagne.
Burberry Touch for Women is fris, bloemig en elegant en doet vandaag de dag nog steeds denken aan die tijd. Het is daarom een ideale geur voor moderne vrouwen die hun romantiek en gevoel voor stijl willen benadrukken.