Daniel Molière realiseerde de Diptyque Tam Dao als een houtachtig-aromatisch boeket
Al meer dan 50 jaar ontleent de Diptyque-geurcollectie zijn signatuur aan ingrediënten die in de jaren 60 vergeten leken: exotische houtsoorten en specerijen, subtiel geurende bloemen en balsems - precies de ingrediënten waaruit de hedendaagse haute parfumerie bestaat. Parfumeur Daniel Molière gebruikte het volledige scala aan ingrediënten om het dramatische geuridee van Tam Dao te creëren: De frisse, kruidige cipres doet denken aan de geur van de bossen van Indochina. Het wordt omlijst door nuances van roos, de bloem van de eeuwige liefde, en de frisse, reinigende geur van mirte, die vrede belooft. Adam zou een takje mirte hebben meegenomen toen hij uit het paradijs werd verdreven en in de Bijbel staat dat "mirte zal groeien in plaats van brandnetels" (Jesaja 55:13). Sandelhout en cederhout vormen het zachte hart van Tam Dao, voordat het een amberachtig bed van rozenhoutnuances en specerijen ontmoet, sensueel afgerond met witte muskus.
Dit veelzijdige karakter van Diptyque Tam Dao is typerend voor Daniel Molière. De publiciteitsschuwe parfumeur uit Mane, momenteel Senior Parfumeur bij Azur Fragrances, heeft al vele briljante geuren gecreëerd zoals Cartier Santos (1981), Guy Laroche Clandestine (1986) en Givenchy Fleur d'Interdit (1994). Als Director of Supply Chain Management is hij ook verantwoordelijk voor de inkoop van exquise geuringrediënten.
Unisex arrangementen zoals die van Diptyque Tam Dao zijn zeer naar Molière's smaak. Of het nu Givenchy Insense (1993) met aldehyden, mandarijn en spar is, zijn Pierre Cardin Revelation (2004) met steranijs, grapefruit, jasmijn en rozenhout of Jovoy Paris Hesperide (2007) met citrusnuances, viooltje, ceder en musk: Molière bespeelt altijd het hele klavier van het geurorgel. Hij componeerde ook Diptyque's Jardin Clos (2003) als een bloemig-mossige, poederig-amberachtige, frisse en kruidige unisex geur.