"Summer Daze' - Een ode aan vrijheid, jeugd en schoonheid
"Summer Daze" is de naam van de charmante promotiefilm waarmee Loewe Paula's Ibiza presenteert. De korte film maakt gebruik van artistieke beelden om de zorgeloze, dromerige levenshouding en de zonnige lichtheid die kenmerkend zijn voor de geur over te brengen.
De clip is gebaseerd op een concept van creatief directeur Jonathan Anderson en is een lofzang op vrijheid, jeugd en schoonheid. De vrije en vloeiende relatie tussen drie jonge mensen wordt getoond in korte vignetten: een plagende kus, een scooterrit door een dromerig landschap, een bezoek aan een strandcafé, zonnebaden op een eenzaam strand en samen zwemmen in zee bij zonsondergang.
De dromerige snapshots geven inzicht in de zorgeloze relatie tussen de drie vrienden en hun hedonistische levenshouding. Summer Daze" ensceneert vakkundig de wellustige vrijheid van de personages, hun jeugdige vreugde en absolute extase.
Tegelijkertijd is de promotiefilm - net als de Loewe Paula's Ibiza - een eerbetoon aan de jaren 60, aan het hartstochtelijk open wereldbeeld van de hippiebeweging, aan liefde en vrijheid. De opnamen zijn opzettelijk korrelig en weinig verzadigd, waardoor ze er bijna uitzien als oude vakantievideo's. Het inmiddels verouderde 4:3-formaat dat voor de film is gekozen, versterkt deze indruk nog eens. De kleding van de acteurs is ook geïnspireerd op de relaxte en geïndividualiseerde hippiestijl.
Met "Crimson And Clover" van Tommy James & The Shodells heeft de reclamefilm ook de perfecte achtergrondmuziek. De wereldwijde hit uit 1968 met zijn psychedelische gitaren en vervormde zang is een van de beroemdste nummers uit de jaren 60 en een van de grote hippie-anthems.
De algehele esthetiek van de film, de zomerse beelden en de ontspannen muziek vormen een uiterst aantrekkelijke visuele weergave van het buitengewone karakter van Loewe Paula's Ibiza. Ze belichamen de lichtheid, jeugdige luchthartigheid en ongebreidelde levensvreugde die deze geur zo uniek maken.