De harmonie van contrasten
Het promotiefilmpje voor Loewe Solo Mercurio laat in slechts 13 seconden zien waar de geur over gaat. Het begint met een wit beeld waarop "Loewe " in hoofdletters in het zwart in het midden staat en "Solo Mercurio " iets verder naar beneden. Een ruisend geluid start en veegt het schrift weg. We zien zwarte lijnen op een witte achtergrond. De tekening doet denken aan de groeiringen van een boom of een landschap met rivieren, bergen en dalen. De tekening blijft vloeien, de lijnen ontwikkelen zich van rechts naar links, met de donkere gebieden geconcentreerd in de linkerhelft van het beeld. Alle gebieden veranderen binnen een paar seconden, waardoor een compleet nieuw beeld ontstaat. De dynamiek van dit proces symboliseert de progressie van de geur van Loewe Solo Mercurio. Het geeft ook op indrukwekkende wijze de contrasterende akkoorden van geur weer, want er is geen groter contrast dan zwart en wit. Een vluchtige blik op de foto onthult echter een grijs oppervlak dat de contrasten verenigt en oplost.
Dit is precies wat Loewe Solo Mercurio olfactorisch wil realiseren. Individuele akkoorden kunnen elkaar tegenspreken, zoals de frisheid van mandarijn en oranjebloesem met de zwaarte van zoethout en kardemom, maar het totaalplaatje laat de contrasten vervagen en creëert een harmonieuze geur. Het promotiefilmpje maakt zonder twijfel duidelijk dat de geur van Loewe Solo Mercurio zeer dynamisch is. De contrasten veranderen, eilanden van geur ontstaan en lossen weer op, nieuwe verbindingen ontstaan en verdwijnen weer. Net als de lijnen en vlakken in de reclamefilm. Aan het einde verschijnt, begeleid door subtiele muziek, de Loewe Solo Mercurio flacon, zij het nog in de oude versie, zonder de opvallende gele kleur.