Ongerepte natuur, de uitgestrektheid van de prairie en een oldtimer kenmerken de s.Oliver Original Men reclamecampagne en tonen een jong stel dat opvalt door hun originaliteit en de geur een gezicht geeft. Aan de horizon doemen wolkenbergen op, maar die weerhouden het stel er niet van om verder op ontdekkingstocht te gaan en hun toekomst in te stappen. De reclamecampagne vertelt over een avontuur en het verlangen naar ontdekking, over de luchthartigheid en vrijheid in het leven van een man.
In overdrachtelijke zin wil de reclamecampagne voor s.Oliver Original Men zeggen dat elke man zijn eigen doel kan volgen en dat zal bereiken als hij niet onder de indruk is van kleine hindernissen en barrières. Wie authentiek blijft en niet doet alsof of buigt, zal een sterk effect hebben op zijn medemens en vrouwen in hoge mate inspireren. De verbeelding van een man en zijn eigen verlangens spelen hierbij een belangrijke rol, zodat hij zijn oorspronkelijke persoonlijkheid kan uitdrukken en niet achter elke trend aan hoeft te lopen. Een man kan elke wens vervullen en elk doel bereiken door trouw te blijven aan zijn persoonlijkheid en niet te proberen in de huid van iemand anders te kruipen. Met deze uitspraak richt s.Oliver Original Men zich tot de gedachten van alle mannen en trekt de aandacht.