s.Oliver - een Duits succesverhaal
Met Pure Sense Men heeft s.Oliver een authentieke geur gecreëerd die de persoonlijkheid van de drager benadrukt en een zorgeloze nonchalance uitstraalt met zijn kruidig-frisse samenstelling. Het is een eerlijke geur voor mannen die vrede hebben met zichzelf. Een parfum dat perfect past bij de ontspannen, moderne stijl van het modehuis.
Het verhaal van s.Oliver begint in Würzburg in 1969. Bernd Freier, een opgeleide carrosseriebouwer, opende daar een herenboetiek van 25 vierkante meter met de naam Sir Oliver, een verwijzing naar de bekende romanfiguur Oliver Twist. De zaken gingen goed en Freier kon zijn bedrijf geleidelijk uitbreiden en uiteindelijk ook een dameslijn introduceren. Na een juridisch geschil met Mühlens, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de klassieke geur 4711, werd Sir Oliver in 1978 omgedoopt tot s.Oliver.
Vandaag de dag, meer dan vijftig jaar na de oprichting van het bedrijf, is s.Oliver uitgegroeid tot een van de grootste Duitse modelijnen. Het label heeft wereldwijd meer dan 5100 mensen in dienst en is verkrijgbaar in bijna 8000 modewinkels over de hele wereld. De s.Oliver Groep is vertegenwoordigd in meer dan 40 landen, voornamelijk in Europa, maar ook op de Noord-Amerikaanse en Aziatische markten. Natuurlijk is ook het assortiment voortdurend uitgebreid. Naast dames- en herenmode biedt het bedrijf nu ook kindermode, accessoires, schoenen, horloges, cosmetica, huishoudelijke artikelen, geuren en nog veel meer.
Door talrijke samenwerkingen met bekende persoonlijkheden is het Duitse bedrijf ook internationaal bekend geworden. Naast reclame-samenwerkingen met muzikanten als Dieter Bohlen, Anastacia, David Garrett en Robin Schulz, richt het bedrijf zich vooral op sportsponsoring. Tot de bekendste partners behoren Dirk Nowitzki, Ralf Schumacher, Wladimir Klitschko en de voetbalclubs Borussia Dortmund en FC Bayern München.