Supermerk met jubileum
Het merk s.Oliver, dat #Your Moment Men op de markt bracht, werd in 2018/2019 erkend als supermerk. Maar dat niet alleen, s.Oliver viert in 2019 zijn 50e verjaardag!
Het bedrijf, dat nu internationaal miljoenen waard is in de mode- en lifestyle-industrie, begon zijn succesverhaal in 1969 in een kleine winkel van 25m² in Würzburg onder de naam "Sir Oliver", en oprichter Bernd Meier heeft nu meer dan 6400 mensen in dienst en onderhoudt meer dan 9000 verkooppunten over de hele wereld. Vanaf 4 november 2019 krijgt s.Oliver een nieuwe directeur en wordt het grote geheim dat ervan gemaakt wordt eindelijk onthuld. Daarnaast werd ter ere van het jubileum in 2008 een museum geopend in het nieuw gebouwde hoofdkantoor in Rottendorf. Dit toont veel verschillende tentoonstellingsstukken uit de productie en marketing door de geschiedenis van het bedrijf.
Het onderwerp duurzaamheid, dat momenteel op ieders lippen ligt, is ook een topprioriteit bij s.Oliver. De ontwikkelaars van s.Oliver #Your Moment Men zetten zich in voor milieubescherming met de claim "WE CARE - for PEOPLE, the PLANET and the FUTURE". Aan de ene kant zorgen ze voor duurzame teelt en eerlijke arbeidsomstandigheden bij het oogsten van katoen. Er worden gerecyclede materialen gebruikt en het gebruik van energie, water en chemicaliën bij de productie van denim wordt tot tachtig procent verminderd. Bovendien is al het textiel vrij van schadelijke stoffen. Een ander aandachtspunt van s.Oliver is dierenwelzijn, zo zijn bont, angora en, vanaf 2020, mohair verboden in alle collecties en besteedt s.Oliver ook aandacht aan hoogwaardige ingrediënten en sociale en eerlijke omstandigheden bij de productie van haar geuren.